"Intranet. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji" - Urszula Kandefer, Grzegorz Mazurek
"Znaczenie intranetu we współczesnym świecie rośnie i będzie rosło, tak długo, jak długo przewaga konkurencyjna opierać się będzie na wiedzy, informacji i szybkości podejmowania decyzji".
Dopóki nie wdrożono intranetu w firmie, w której pracowałam, nie zdawałam sobie sprawy, jak ważne jest to narzędzie w budowaniu skutecznej komunikacji wewnętrznej. Narzędzie, które na zawsze odmieniło jakość mojej pracy i całą kulturę organizacyjną firmy. Dlatego też z wielką ciekawością poczytałam o potencjale drzemiącym w sile intranetu, o którym opowiada najnowsza publikacja Wydawnictwa Poltext.
Urszula Kandefer to absolwentka Wydziału Zarządzania i Marketingu Politechniki Rzeszowskiej, specjalistka w zakresie wdrażania projektów internetowych i intranetowych, a także doradztwa dotyczącego komunikacji wewnętrznej z wykorzystaniem nowych technologii. Grzegorz Mazurek to doktor habilitowany, profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Z branżą internetową związany od 2000 roku.
"Intranet. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji" to publikacja podzielona na sześć głównych rozdziałów ukazujących istotę i znaczenie intranetu, jego funkcje i etapy projektowania, praktyczne korzystanie z portalu intranetowego, a także przykłady jego wdrożeń oraz wykorzystanie w polskich przedsiębiorstwach.
Ten swoisty przewodnik dla każdej firmy planującej wdrożenie intranetu napisany przez specjalistów w swojej dziedzinie to doskonałe kompendium wiedzy, które zapewni potencjalnemu odbiorcy dostateczną wiedzę w zakresie tworzenia i zarządzania platformami intranetowymi. Autorzy bowiem uporządkowali znaną im wiedzę dotyczącą intranetu, przemycając ją do poszczególnych, logicznie skomponowanych rozdziałów, czyli począwszy od poznania znaczenia intranetu w organizacji, a skończywszy na etapach jego projektowania i przykładach sprawnie działających platform. Urszula Kandefer i Grzegorz Mazurek przekazali swoją wiedzę przystępnym językiem, zrozumiałym dla przeciętnego czytelnika, co niewątpliwie świadczy o uniwersalnym charakterze tej publikacji.
Specjaliści od intranetu w swojej książce bardzo trafnie przedstawiają pewne tezy, a następnie popierają je konkretną wiedzą. W kontekście tym niezwykle interesującym jest ukazanie najczęstszych mitów na temat intranetów, które z pewnością w dużym stopniu wpływają na sceptyczne podejście wielu przedsiębiorców do idei wdrożenia takiej formy zarządzania firmą. To bardzo ważna część tej publikacji, podobnie jak podkreślenie tego, jak istotne w etapach projektowania i wdrożenia intranetu jest poznanie kluczowych potrzeb i oczekiwań związanych z tą platformą.
Niezwykle istotnym i niewątpliwie przemawiającym do wyobraźni jest Rozdział 5 tej publikacji ukazujący praktyczne przykłady wdrożeń systemów intranetowych. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że takie unaocznienie najbardziej oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy, budując pełen obraz poruszanego tematu. Autorzy analizują więc oszczędności, jakie na wdrożeniu intranetu wygenerowała firma Provident, czy też to, jak wygląda promocja wewnętrzna intranetu w Mostostal Warszawa SA. Z pewnością także dużą siłę zwrotną mają zaprezentowane przez autorów wyniki badań dotyczące wykorzystania intranetów w polskich przedsiębiorstwach z właściwymi danymi liczbowymi. To już bowiem konkret nad konkretami.
Nie da się ukryć, że znaczenie intranetu w polskich firmach cały czas rośnie. Jest to bowiem swoiste serce komunikacji, wpływające na każdy aspekt działania przedsiębiorstwa. Urszula Kandefer oraz Grzegorz Mazurek pokazując w swojej publikacji potencjał portalu intranetowego pod kątem jego różnych aspektów, stworzyli kompleksową bazę wiedzy dla przedsiębiorców myślących o wdrożeniu tego kanału komunikacji, a także dla tych, chcących tenże kanał rozwijać. Warto więc skorzystać z tej wiedzy, tym bardziej, że obecnie dostępna jest do pobrania skrócona i całkowicie darmowa wersja książki pod tym linkiem: https://intranet-pdf.ideo.pl/
Wpis powstał w ramach współpracy z Wydawnictwem Poltext.
Bardzo interesująca tematyka, więc chętnie dowiem się czegoś więcej. 😊
OdpowiedzUsuńnie dla mnie :)
OdpowiedzUsuńTo ciekawe zagadnienie dla firm.
OdpowiedzUsuńZgadzam się ze intranet to bardzo przydatne narzedzie
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe :)
OdpowiedzUsuńVery interesting book. I reaember at college that we learn about Intranet term and how it is important for oragnization.
OdpowiedzUsuńNew Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/08/irestore-hair-growth-system-essential_19.html
Brzmi ciekawie :)
OdpowiedzUsuńhttp://whothatgirl.pl
Książka wydaje się być ciekawa i bogata w wiele przydatnych tematów :)
OdpowiedzUsuńTematyka nie jest dla mnie szczególnie interesująca, ale dobrze, że powstają takie książki ;). A pan Grzegorz Mazurek to naprawdę kompetentna osoba.
OdpowiedzUsuńMojemu bratu powinna się spodobać.
OdpowiedzUsuńKsiążki jak narkotyk
Raczej na razie się na nią nie skuszę.
OdpowiedzUsuńTo raczej nie jest tematyka dla mnie, ale sama książka wydaje się być ciekawa :)
OdpowiedzUsuńW pracy posługujemy się intranetem. Jest to super sprawa :)
OdpowiedzUsuńTym razem pozycja książkowa jednak nie dla mnie :-)
OdpowiedzUsuńPóki co nie jestem zainteresowana :)
OdpowiedzUsuńTo ciekawe i może się przydać w życiu... choć internet czasem mi bokiem wychodzi.
OdpowiedzUsuńNa pewno tą książkę powinien mieć każdy pracodawca...
OdpowiedzUsuńOj tym razem to nie dla mnie :)
OdpowiedzUsuńNienawidzę słowa "intranet". Właśnie przez niego przegapiłam nowe, fajne oferty pracy, kiedy byłam na urlopie :(
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
http://tamczytam.blogspot.com
Nie dla mnie ta pozycja.
OdpowiedzUsuńMuszę przyznać, że zaciekawiła mnie ta pozycja. Już zaglądam do odnośnika :)
OdpowiedzUsuń