Praca za czytanie książek?
15 pracodawców, w tym największe krajowe i
międzynarodowe firmy, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy
warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby,
które oprócz odpowiednich kwalifikacji, doświadczeni, czy znajomości języka
obcego muszą wykazać się również czytaniem książek. W ten sposób pracowników
szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka
internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. Akcja
odbywa się w ramach kampanii „Czytaj PL”, której organizatorami są Krakowskie
Biuro Festiwalowe i platforma Woblink.com.
Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie
wyobraźni – o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy.
Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w
znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis
związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie
dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu „mile widziane”.
Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się
tytułami swoich lektur. Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie
jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł „Pracodawcy
Przyjaznego Czytającym” oraz
zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu. Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej
kreatywni. – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura
Festiwalowego. - Dlatego przekonaliśmy
pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do
prowadzonych przez nich firm.
Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w
zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży.” – dodaje
Helbin.
Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń o pracę z
dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska
jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator
filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny,
visual merchandiser. Nie jest ważne, czy
wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie.
Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam
czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom.
Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą
strony internetowej akcji www.czytajPl.pl. – mówi Paweł Polański z
Woblink.com.
Konkurs
Czytelniczy Success Story
Z
tej okazji portal Niestatystyczny.pl wraz z organizatorami akcji Czytaj PL i
producentem czytników e-booków PocketBook ogłosili konkurs, w którym do
wygrania są czytniki PocketBook Touch HD.
Zadanie
brzmi: opowiedz nam historię o tym, jak książka pomogła Ci zdobyć zatrudnienie
lub napisz o tym, jak czytanie może pomóc zdobyć wymarzoną pracę. Odpowiedz
należy wpisywać w komentarzach pod wpisem o konkursie ( http://niestatystyczny.pl/2016/11/22/konkurs-czytelniczy-success-story-wygraj-czytnik-pocketbook-touch-hd/#.WDVQ4fnhDIU
).
O Czytaj
PL
„Czytaj PL” to największa akcja promująca
czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 polskich miastach pojawiło się ponad
600 nośników (citylighty i plakaty) z umieszczonym kodem QR pozwalającym na
pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Do dystrybucji kodów zachęcani są
wszyscy ci, którzy kochają książki. Za pomocą aplikacji kod można wysłać do
pięciorga znajomych, można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w
swoim miejscu zamieszkania, w pracy, czy zaprzyjaźnionym sklepie. Tym samym
sieć wypożyczalni „Czytaj PL” codziennie powiększa się o nowe miejsca.
„Czytaj PL” trwa do 30 listopada. Lista
książek, które można przeczytać za darmo można znaleźć tutaj.
Organizatorzy: Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków
Miasto Literatury UNESCO oraz platforma Woblink.com.
Wydawcy: Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina,
Prószyński i S-ka, Sound Tropez, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte,
Znak, Czarna Owca.
Miasta partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń,
Wrocław.
Pozostałe miasta biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź,
Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin.
Pracodawcy, którzy przystąpili do akcji: Agora, Answear.com,
Comarch, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC,
My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel.
Partner: Instytut Książki.
Patronat medialny: Lubimy Czytać, Kawerna, Niestatystyczny.pl.
Projekt
dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Ogłoszenia o pracę można znaleźć pod linkiem - tutaj.
Jestem ciekawa co sądzicie o takiej formie promowania czytelnictwa?
Mnie się taka forma bardzo podoba :) Świeże i pozytywne podejście do tematu i oby więcej takich akcji!
OdpowiedzUsuńMyślę że fajnie choć i tak nikogo nie zmusimy do czytania .
OdpowiedzUsuńCiekawa akcja, nie słyszałam o niej wcześniej
OdpowiedzUsuńFajnie, gorzej mają ci, co nie czytają ;)
OdpowiedzUsuńCiekawy sposób na szerzenie czytelnictwa :)
OdpowiedzUsuńnie spotkałem się z taką formą rekrutacji, ale jestem jak najbardziej za:). ale gdybym miał wymienić ulubionego bohatera książki.... hmm postawiłbym pewnie na Ayre Stark, albo Legolasa z LOTR
OdpowiedzUsuńBardzo fajna forma promowania czytelnictwa :)
OdpowiedzUsuńSłyszałam o tej akcji i ją popieram!
OdpowiedzUsuńcałkiem fajna forma, a akcja jest bardzo fajna :)
OdpowiedzUsuńJestem jak najbardziej za. Takie akcje są super.
OdpowiedzUsuńJestem jak najbardziej za, pomysł świetny!
OdpowiedzUsuńale super akcja!
OdpowiedzUsuńŚwietna akcja :)
OdpowiedzUsuńAkcja jest świetna. Jeszcze czegoś takiego nie było na rynku pracy, więc to się ceni :)
OdpowiedzUsuńGenialna akcja, mam nadzieję, że zmotywuje ludzi po sięgnięcie po książkę! Statystyki dotyczące ilości przeczytany rocznie książek przez Polaków są przerażające!
OdpowiedzUsuńInteresująca akcja :)
OdpowiedzUsuńCzytałam już kilka dni temu o tej akcji na FB firmy MJCC. Świetna inicjatywa! :)
OdpowiedzUsuńja przymierzam się do lektury książki Mroza ;) bardzo chwalę inicjatywę :D
OdpowiedzUsuńnie bede wozic ze soba tabletu wiec odpada ;/ nawet go jzu nie mam a na telefonie nei da rady moje oczy ywmiekna skzoda :( pozdrawiam i zapraszam!: )
OdpowiedzUsuńCiekawa akcja. :)
OdpowiedzUsuńKażda forma propagowania czytania to dobry pomysł :)
OdpowiedzUsuńSuper pomysł, szkoda, że nie płacą za samo czytanie :D
OdpowiedzUsuńBardzo fajny i ciekawy pomysł :).
OdpowiedzUsuńMożna by wprowadzić też np. godzinną przerwę w pracy z lekturą w ręce ;) albo jakieś procentowe dofinansowanie do zakupu książek hihi :).
Ciekawa inicjatywa.
OdpowiedzUsuńJeśli czytanie zależałoby od stanowiska byłabym prezesem :) Bardzo ciekawa forma szukania pracowników.
OdpowiedzUsuńA ja niestety nie jestem przekonana do tej akcji. Chociaż sama uwielbiam czytać, to jednak nikogo do czytania się nie zmusi. Bywa, że ludzie mają świetne wykształcenie i nadają się na dane stanowisko jak nikt inny, ale mają inne hobby niż czytanie i to ma ich już od razu przekreślać? ;/
OdpowiedzUsuńNiezależnie od tego kto jaką pracę wykonuje moim zdaniem każdy powinien zadbać o dobrą atmosferę w pracy. Z tego powodu warto się zastanowić jak wzmocnić zespół, aby lepiej się dogadywał oraz współpracował ze sobą.
OdpowiedzUsuń