12 książek, 16 miast, miliony czytelników – promocja czytelnictwa jakiej nie było, czyli Czytaj PL








Czytaj PL – największa na świecie akcja promująca czytelnictwo już wystartowała. Swoją skalą przebija pilotażowy projekt z zeszłego roku. Dzięki darmowym wypożyczalniom e-booków i audiobooków umieszczonym na 600 nośnikach w 16 miastach oraz szerokiemu wejściu w świat wirtualny Czytaj PL dotrze do milionów Polaków. Do czytelników trafi za darmo 12 tytułów autorstwa m.in. Stephena Kinga, Davida Lagercrantza i Jacka Dukaja.  



Na ulicach polskich miast od dziś można spotkać darmowe wypożyczalnie e-booków i audiobooków. To wykorzystywane zazwyczaj w celach reklamowych citylighty na przystankach oraz plakaty. Na każdym z nośników znajduje się kod umożliwiający bezpłatne wypożyczenie książek. Do pobrania zachęcają hasła, m.in.: „Co byś zrobił, aby otrzymać dostęp do 12 bestsellerów za darmo?” czy „Ten kod QR nie rozczarowuje”. Ale to nie wszystko. Użytkownicy będą mogli dzielić się kodami ze swoimi znajomymi za pomocą aplikacji, czynnie angażując się w promowanie czytelnictwa. – Ubiegłoroczny pilotaż w 6 miastach pokazał, że znaleźliśmy sposób na przekonanie do czytania. To niebanalna forma, duża skala i tytuły zarazem dobre, jak i popularne. W tym roku Czytaj PL to nie tylko akcja w pełni ogólnokrajowa, ale i zorganizowana na niespotykaną gdziekolwiek indziej na świecie skalę – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego organizującego kampanię.

Kampania Czytaj PL jest innowacyjna nie tylko ze względu na swój zasięg i wykorzystanie przestrzeni miasta, ale także dzięki doborowi książek, wśród których znalazły się bestsellery i kultowe tytuły. Na kolekcję Czytaj PL składają się zarówno pozycje zaliczane do klasyki swoich gatunków, jak „Inne pieśni” Jacka Dukaja czy „Lśnienie” Stephena Kinga, jak i nowe tytuły, jak „Trawers” napisany przez Remigiusza Mroza, określanego mianem najgorętszego nazwiska polskiego kryminału, „Co nas nie zabije” Davida Lagercrantza, następcy Stiega Larssona, czy „Czerwony kapitan” Dominika Dana, na podstawie którego nakręcono film z Maciejem Stuhrem w roli głównej. Na półce wirtualnej wypożyczalni znalazła się także biografia największego wizjonera XXI wieku Elona Muska i książki dla poszukiwaczy ciekawostek naukowych – „W rzeczy samej” Marka Miodownika, oraz dla miłośników języka polskiego i Pauliny Mikuły. Pulę dwunastu tytułów zamykają „Złodziejska magia”, czyli pierwsza część popularnej trylogii fantasy „Prawo millenium” Trudi Canavan, kultowy „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”, popularna na całym świecie opowieść dla młodzieży o magicznym krześle stworzona przez Andrzeja Maleszkę oraz „Ósme życie” gruzińskiej pisarki Nino Haratischwili. – Osiem tytułów będzie dostępnych w dwóch wersjach, jako e-book oraz audiobook. Są wśród nich dwie superprodukcje, zrealizowane z rozmachem i nagrane z udziałem czołowych polskich aktorów. Po raz pierwszy w akcji udostępniamy również komiks – mówi Paweł Polański z platformy Woblink.com, współorganizatora akcji.

Aplikacja, za pomocą której można pobierać książki, została całkowicie zmieniona, użytkownicy mogą korzystać z wielu nowych funkcji. Obecnie do wypożyczenia wszystkich książek wystarczy jeden kod. Wprowadzona została także możliwość zaproszenia do akcji 5 znajomych i podarowania im dostępu do całej kolekcji. Aby skorzystać z darmowych książek należy ze sklepu App Store lub Google Play pobrać aplikację Woblink i przejść do zakładki Czytaj PL. Następnie można już skanować kody QR dające darmowy dostęp do konkretnych książek. Czytaj PL trwa od 2 do 30 listopada. Lokalizator darmowych wypożyczalni e-booków można znaleźć na stronie www.czytajPL.pl


Organizatorzy: Krakowskie Biuro Festiwalowe jako operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO oraz platforma Woblink.com

Wydawcy: Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina, Prószyński i S-ka, Sound Tropez, Świat Książki, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak, Czarna Owca

Miasta partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń, Wrocław

Pozostałe miasta biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin

Partner: Instytut Książki

Patronat medialny: Lubimy Czytać

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa



Co sądzicie o tej akcji? Ja popieram każdą inicjatywę, która promuje czytelnictwo w Polsce.

22 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że akcja odniesie sukces, jest naprawdę imponująca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj jadąc komunikacją miejską zobaczyłam ogromny plakat tej akcji na przystanku i chciałam sprawdzić o co tutaj chodzi ;) oczywiście zapomniałam, ale jak tylko zobaczyłam nagłówek Twojego posta to od razu weszła ;D świetna akcja to na pewno :D

    Pozdrawiam:)
    http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko 16 miast i promocja woblinka. Mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry pomysł i akcja :)Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda akcja promująca czytelnictwo jest godna uwagi. Ja niestey nie skorzystam narazie i nie zobaczę jak to działa, gdyż nie mieszkam w żadnych z miast biorących udział. Ale jak będę w większej metropolii to muszę zwrócić uwagę ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po raz pierwszy się spotkałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna akcja i miejmy nadzieję, że sprawdzi się. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna akcja i na pewno niejedna osoba weźmie w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa ta akcja - nieprawdaż - szkoda tylko, że kody są w dużych miastach. Ja mam najbliżej do Rzeszowa, ale i tak kilometrów jest sporo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się,wspaniała akcja, szkoda, że biorą w niej udział duże miasta. Ja również najbliżej mam do Rzeszowa.

      Usuń
  11. Muszę poszukać miejsca, już wybrałam nawet tytuły, ha ha :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainteresowała mnie ta akcja, więc przyjrzę się jej bliżej, może uda mi się nawet wziąć udział. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Popieram całym sercem :) Każda forma czytania książek jest pożyteczna :) Szkoda, że tylko przez miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała akcja promująca czytelnictwo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pobranie ksiazki za darmo nie podniesie w Polsce czytelnictwa. Potrzebne sa zmiany systemowe w edukacji, kulturze. Jest cala klasa i pokolenia ludzi, ktorzy nie czytaja bo nie mieli takich wzorcow. Poki co to reklama Woblink.

    OdpowiedzUsuń
  16. Od kilku dni dostępna jest też druga możliwość dotarcia do 12 darmowych książek. Nigdzie nie trzeba jeździć :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za ślad, który tutaj zostawiacie :)

Copyright © 2016 Subiektywnie o książkach , Blogger