12 książek, 16 miast, miliony czytelników – promocja czytelnictwa jakiej nie było, czyli Czytaj PL
Czytaj PL – największa na świecie akcja
promująca czytelnictwo już wystartowała. Swoją skalą przebija pilotażowy
projekt z zeszłego roku. Dzięki
darmowym wypożyczalniom e-booków i audiobooków umieszczonym na 600 nośnikach w
16 miastach oraz szerokiemu wejściu w świat wirtualny Czytaj PL dotrze do
milionów Polaków. Do czytelników trafi za darmo 12 tytułów autorstwa
m.in. Stephena Kinga, Davida Lagercrantza i Jacka Dukaja.
Na ulicach
polskich miast od dziś można spotkać darmowe wypożyczalnie e-booków i
audiobooków. To wykorzystywane zazwyczaj w celach reklamowych citylighty na
przystankach oraz plakaty. Na każdym z nośników znajduje się kod umożliwiający
bezpłatne wypożyczenie książek. Do pobrania zachęcają hasła, m.in.: „Co byś
zrobił, aby otrzymać dostęp do 12 bestsellerów za darmo?” czy „Ten kod QR nie
rozczarowuje”. Ale to nie wszystko. Użytkownicy będą mogli dzielić się kodami
ze swoimi znajomymi za pomocą aplikacji, czynnie angażując się w promowanie
czytelnictwa. – Ubiegłoroczny pilotaż w 6
miastach pokazał, że znaleźliśmy sposób na przekonanie do czytania. To
niebanalna forma, duża skala i tytuły zarazem dobre, jak i popularne. W tym
roku Czytaj PL to nie tylko akcja w pełni ogólnokrajowa, ale i zorganizowana na
niespotykaną gdziekolwiek indziej na świecie skalę – mówi Izabela Helbin,
Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego organizującego kampanię.
Kampania Czytaj
PL jest innowacyjna nie tylko ze względu na swój zasięg i wykorzystanie
przestrzeni miasta, ale także dzięki doborowi książek, wśród których znalazły
się bestsellery i kultowe tytuły. Na kolekcję Czytaj PL składają się zarówno
pozycje zaliczane do klasyki swoich gatunków, jak „Inne pieśni” Jacka Dukaja
czy „Lśnienie” Stephena Kinga, jak i nowe tytuły, jak „Trawers” napisany przez
Remigiusza Mroza, określanego mianem najgorętszego nazwiska polskiego
kryminału, „Co nas nie zabije” Davida Lagercrantza, następcy Stiega Larssona, czy „Czerwony
kapitan” Dominika Dana, na podstawie którego nakręcono film z Maciejem Stuhrem
w roli głównej. Na półce wirtualnej wypożyczalni znalazła się także biografia
największego wizjonera XXI wieku Elona Muska i książki dla poszukiwaczy
ciekawostek naukowych – „W rzeczy samej” Marka Miodownika, oraz dla miłośników
języka polskiego i Pauliny Mikuły. Pulę dwunastu tytułów zamykają „Złodziejska
magia”, czyli pierwsza część popularnej trylogii fantasy „Prawo millenium”
Trudi Canavan, kultowy „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”, popularna na całym
świecie opowieść dla młodzieży o magicznym krześle stworzona przez Andrzeja
Maleszkę oraz „Ósme życie” gruzińskiej pisarki Nino Haratischwili. – Osiem tytułów będzie dostępnych w dwóch
wersjach, jako e-book oraz audiobook. Są wśród nich dwie superprodukcje,
zrealizowane z rozmachem i nagrane z udziałem czołowych polskich aktorów. Po
raz pierwszy w akcji udostępniamy również komiks – mówi Paweł Polański z
platformy Woblink.com, współorganizatora akcji.
Aplikacja, za
pomocą której można pobierać książki, została całkowicie zmieniona, użytkownicy
mogą korzystać z wielu nowych funkcji. Obecnie do wypożyczenia wszystkich
książek wystarczy jeden kod. Wprowadzona została także możliwość zaproszenia do
akcji 5 znajomych i podarowania im dostępu do całej kolekcji. Aby skorzystać z
darmowych książek należy ze sklepu App Store lub Google Play pobrać aplikację
Woblink i przejść do zakładki Czytaj PL. Następnie można już skanować kody QR
dające darmowy dostęp do konkretnych książek. Czytaj PL trwa od 2 do 30 listopada.
Lokalizator darmowych wypożyczalni e-booków można znaleźć na stronie www.czytajPL.pl
Organizatorzy:
Krakowskie Biuro Festiwalowe jako operator programu Kraków Miasto Literatury
UNESCO oraz platforma Woblink.com
Wydawcy:
Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina, Prószyński i S-ka,
Sound Tropez, Świat Książki, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak,
Czarna Owca
Miasta
partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń, Wrocław
Pozostałe miasta
biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok,
Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin
Partner: Instytut
Książki
Patronat
medialny: Lubimy Czytać
Dofinansowano ze
środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu
Rozwoju Czytelnictwa
Co sądzicie o tej akcji? Ja popieram każdą inicjatywę, która promuje czytelnictwo w Polsce.
Mam nadzieję, że akcja odniesie sukces, jest naprawdę imponująca:)
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł! :)
OdpowiedzUsuńWłaśnie wczoraj jadąc komunikacją miejską zobaczyłam ogromny plakat tej akcji na przystanku i chciałam sprawdzić o co tutaj chodzi ;) oczywiście zapomniałam, ale jak tylko zobaczyłam nagłówek Twojego posta to od razu weszła ;D świetna akcja to na pewno :D
OdpowiedzUsuńPozdrawiam:)
http://swiatraven.blogspot.com/
Tylko 16 miast i promocja woblinka. Mówię nie.
OdpowiedzUsuńSuper!
OdpowiedzUsuńwww.polinefashion.pl
Dobry pomysł i akcja :)Trzymam kciuki :)
OdpowiedzUsuńKażda akcja promująca czytelnictwo jest godna uwagi. Ja niestey nie skorzystam narazie i nie zobaczę jak to działa, gdyż nie mieszkam w żadnych z miast biorących udział. Ale jak będę w większej metropolii to muszę zwrócić uwagę ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Oby się wszystko udało ;)
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńFajna akcja i bardzo potrzebna!
OdpowiedzUsuńPo raz pierwszy się spotkałam
OdpowiedzUsuńŚwietna akcja i miejmy nadzieję, że sprawdzi się. Pozdrawiam! :)
OdpowiedzUsuńPiękna akcja i na pewno niejedna osoba weźmie w niej udział :)
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł. :)
OdpowiedzUsuńCiekawa ta akcja - nieprawdaż - szkoda tylko, że kody są w dużych miastach. Ja mam najbliżej do Rzeszowa, ale i tak kilometrów jest sporo :(
OdpowiedzUsuńZgadzam się,wspaniała akcja, szkoda, że biorą w niej udział duże miasta. Ja również najbliżej mam do Rzeszowa.
UsuńMuszę poszukać miejsca, już wybrałam nawet tytuły, ha ha :D
OdpowiedzUsuńZainteresowała mnie ta akcja, więc przyjrzę się jej bliżej, może uda mi się nawet wziąć udział. ;)
OdpowiedzUsuńPopieram całym sercem :) Każda forma czytania książek jest pożyteczna :) Szkoda, że tylko przez miesiąc :)
OdpowiedzUsuńWspaniała akcja promująca czytelnictwo!
OdpowiedzUsuńPobranie ksiazki za darmo nie podniesie w Polsce czytelnictwa. Potrzebne sa zmiany systemowe w edukacji, kulturze. Jest cala klasa i pokolenia ludzi, ktorzy nie czytaja bo nie mieli takich wzorcow. Poki co to reklama Woblink.
OdpowiedzUsuńOd kilku dni dostępna jest też druga możliwość dotarcia do 12 darmowych książek. Nigdzie nie trzeba jeździć :-)
OdpowiedzUsuń